20 Ocak 2013 Pazar

Bu Eylül Akşamında








Bu eylül akşamında
O güzel deli gözlerini
Görebilmek için canımı verirdim
Nerdesin nerdesin
Nerdesin nerde


İçim dışım ızdırap
Bir çıkış yolu bilmiyorum
Bana dönmen için
Canımı verirdim
Nerdesin nerdesin
Nerdesin nerde


Her akşam fırtına kar yağmur
Gezdiğimiz yerlerde
Her akşam uğruna ağlıyorum
Sen hiç bilmesen bile
Ruhumdan ayrılığını koparıp
Unutmak istiyorum seni
Unutamıyorum


7 Ocak 2013 Pazartesi

BARÇIN YAYLASI’NDA ÜÇ GÜZEL GÖRDÜM





Barçın Yaylası’nda üç güzel gördüm,

Birbirinden üstün şivga fidandır.

Aklım şaştı, garip belim büküldü,

Kaşlar hilâl, gözler ahu cerandır.



Bellerinde gördüm Lâhur şalını,

Yanakları gülden almış alını.

Al sıktırma kavuşturmuş belini,

Bildim güzelleri, bunlar sultandır.



Üç kumrudur, su başında ötüşür,

Yol üstünde bana seyran yetişir.

Yatışır mı deli gönül yatışır,

Ben avcıyım, onlar benden şahandır.



Karac’oğlan der ki: Bu yer neresi?

Altınoluk, Pınarbaşı süresi.

İnce belde saçlarının turası,

Böyle selvi endam akla ziyandır.



                                                                          Karacaoglan



Gravür çalışmalarım







Yürek;
Beş duyu organının cesaret edemediği 
hisleri içinde barındıran saklı cennetimizdir…

*Gerçek aşkı bulursa gözü 
hiçbir şeyi görmez…
*Yürekten sevmişse ne söylenirse
söylensin sağır olur…
*Kavuşmak onun için
cennet kokusunu duymaktır…
*Ayrılınca şeker tadı bile zehir olur…
*Teni canı için feda edebilir…

Zekeriya Efiloğlu




Lavi tekniği çalışmalarım






Lavi Nedir


Lavi, sulandırılmış tek renkle veya mürekkeple yapılan çalışmalara denir. Sulu boya tekniğine yakındır. Lavinin temel maddesi çini mürekkebi, is mürekkebi, sepya veya su katılmış başka boyadır.Kullanılan boya genellikle siyahtır. İkinci bir boya mavi yada yeşil kullanılabilir.

Lavi, Karton yada resim kağıdına çalışılır. Kalın ve suya dayanıklı kağıtlar seçilmelidir. Kağıdın buruşmaması için resim altlığına çalışmadan önce sabitleştirmek gerekir.

Ortaçağ rahipleri mürekkep kullanımında öncülük etmişlerdir. Dürer’de suluboya,desen çizgilerine daha fazla güç ve duyarlılık katmıştır. Lavi tekniği ile Sandro Botticelli ve Leonardo de Vinci gibi 15. yüzyıl italyan ressamları kullanmıştır.

Rönesans boyunca teknikler ve yöntemler daha da gelişmiştir.Bu ressamlar boyalı kalem ,suluboya ve mürekkeplerden yararlanmışlardır.

16. yüzyılda Venedikliler, 17. yüzyılda Poussin, Claude Lorrain, Rembrant, Rubens ve 18. yüzyılda Fragonard Lavi tekniğinin ustaları arasındadır.

Manzara resmi için uygunluğu kabul edilmiştir.