7 Ocak 2013 Pazartesi

BARÇIN YAYLASI’NDA ÜÇ GÜZEL GÖRDÜM





Barçın Yaylası’nda üç güzel gördüm,

Birbirinden üstün şivga fidandır.

Aklım şaştı, garip belim büküldü,

Kaşlar hilâl, gözler ahu cerandır.



Bellerinde gördüm Lâhur şalını,

Yanakları gülden almış alını.

Al sıktırma kavuşturmuş belini,

Bildim güzelleri, bunlar sultandır.



Üç kumrudur, su başında ötüşür,

Yol üstünde bana seyran yetişir.

Yatışır mı deli gönül yatışır,

Ben avcıyım, onlar benden şahandır.



Karac’oğlan der ki: Bu yer neresi?

Altınoluk, Pınarbaşı süresi.

İnce belde saçlarının turası,

Böyle selvi endam akla ziyandır.



                                                                          Karacaoglan



1 yorum:

  1. çalışma sana ait değil mi?emin olmak istedim.çok beğendim.bloğunuda sevdim.daha nice paylaşımlara.sevgiler..

    YanıtlaSil